Gezondverzekerd.nl helpt kwetsbare inwoners met het bepalen of zij recht hebben op Rijks- en/of gemeentelijke regelingen.
![]() |
Eenvoudig inzicht op welke regeling je recht hebt |
![]() |
Eén overzicht met alle regelingen en tegemoetkomingen |
![]() |
Makkelijk en eenvoudig aanvragen |
![]() |
Geautomatiseerd verwerkt door gemeente |
![]() |
Aanvragen overzichtelijk in één applicatie |
![]() |
Groot bereik door Gemeentepolis-doelgroep |
"Wij willen minima op zoveel mogelijk vlakken helpen kosten te besparen. Energie is een grote kostenpost waar we veel verschil kunnen maken. Tegelijk verhogen we het vrij besteedbare budget en hebben zien wij als gemeente een daling in wanbetaling".
Marije Gravemaker
Gemeente Utrecht
Nee, je stroom en/of gas wordt niet afgesloten als je overstapt naar een nieuwe energieleverancier. Het overstappen naar een
andere/nieuwe energieleverancier is slechts een administratieve handeling. Prettig geregeld.
Nee, het opzeggen van het contract bij je huidige energieleverancier wordt voor jouw geregeld door je nieuwe energieleverancier. Vervolgens zal je oude leverancier binnen twee maanden de eindnota sturen.
De overstap van je huidige naar een nieuwe energieleverancier gebeurt in vier stappen. In het kort de vier stappen:
Stap 1 : Aanmelden voor overstappen bij Gezondverzekerd.nl
Stap 2 : Contractbevestiging vanuit de nieuwe energieleverancier.
Stap 3 : Moment van overstappen.
Stap 4 : Doorgeven meterstanden aan de nieuwe energieleverancier.
Stel, je besluit over te stappen naar een nieuwe energieleverancier, dan ontvang je hiervan per post of per email een bevestiging. Vanaf dat moment heb je veertien dagen(wettelijke) bedenktijd. Je kunt in deze periode van de overstap afzien door deze te annuleren bij de nieuwe energieleverancier. Annuleren kun je doen via het daarvoor bestemde telefoonnummer. Deze vindt je terug in de overeenkomst.
Het verschil tussen de betaalde termijnbedragen en de daadwerkelijke verbruikskosten, worden op de eindnota weergegeven. Als u meer heeft betaald dan dat u heeft verbruikt, krijgt u geld terug. Heeft u meer verbruikt dan betaald, dan moet u het verschil bijbetalen. Het bijbetalen staat los van het feit dat u gaat overstappen. Of u moet bijbetalen, hangt af van een aantal factoren:
Stel: U heeft in oktober de laatste jaarnota ontvangen. Na de koude wintermaanden, in april, stapt u over naar een andere energieleverancier. De kans dat u moet bijbetalen is nu groter dan wanneer u in oktober overstapt. Is het contract van uw vorige leverancier bijvoorbeeld in september ingegaan en u stapt het jaar erna rond september weer over, dan is de kans dat u moetbijbetalen kleiner. Wees hiervan bewust op het moment dat u overstapt! U betaalt echter nooit méér dan wat u heeft verbruikt.
Meer vragen en antwoorden
Wil je meer weten over het overstappen naar een nieuwe energieleverancier of wil je meer algemene informatie lezen? Neem telefonisch contact met ons op. Wij zijn tijdens kantooruren te bereiken op 030 7009 727.
|
|
Energie Gezondverzekerd.nl |
Regulier energie aanbod |
Nooit borg en altijd geaccepteerd ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Goedkoopste tarief per aanbieder ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Overstapboete binnen een week op je rekening ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Verlenging tegen goedkoopste tarief ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Spreekuren in je gemeente ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Opzegservice inclusief ⓘ | ![]() |
![]() |
|
Speciale afspraken ⓘ | ![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
Het aanbieden en afhandelen van collectieve zorgverzekeringen via Gezondverzekerd.nl en de backoffice. Bekijk de nieuwe functionaliteiten per licentie.
Het beste energiecontract voor jouw inwoners zonder belemmeringen uit het verleden.
Het beste energiecontract voor jouw inwoners zonder belemmeringen uit het verleden.
Dokter van Deenweg 162
8025 BM Zwolle
Copyright © 2021 Gezondverzekerd.nl. Alle rechten voorbehouden | Privacyverklaring | Cookieverklaring | Disclaimer